خواص گریپ فروت

گریپ فروت یک مرکبات با طعمی است که می تواند از تلخ شیرین تا ترش متغیر باشد. حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. مردم می توانند میوه را به صورت کامل یا به صورت آب میوه یا پالپ مصرف کنند. گریپ فروت اولین بار در قرن هجدهم و در نتیجه تلاقی یک پوملو و یک پرتقال ظاهر شد. مردم آن را گریپ فروت می نامیدند زیرا به صورت خوشه مانند انگور رشد می کند.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

مواد مغذی موجود در گریپ فروت ممکن است به سلامت پوست و محافظت در برابر شرایط مختلف کمک کند. آنها همچنین ممکن است در حفظ وزن نقش داشته باشند. در این مقاله با برخی از فواید احتمالی گریپ فروت برای سلامتی آشنا شوید. همچنین بدانید چه کسانی باید در مصرف گریپ فروت مراقب باشند.

قیمت میوه و مرکبات ایران

فواید گریپ فروت

گریپ فروت کالری کمی دارد اما از نظر مواد مغذی بسیار غنی است. همچنین منبع عالی ویتامین های A و C است. بخش‌های زیر در مورد فواید سلامتی خاص گریپ فروت با جزئیات بیشتری صحبت می‌کنند.

دیابت
گریپ فروت همانند سیب قرمز ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند. گریپ فروت از نظر شاخص گلیسمی پایین است. این بدان معنی است که مواد مغذی را فراهم می کند اما تأثیر منفی قابل توجهی بر سطح قند خون فرد ندارد.

یک مطالعه منبع معتبر در سال 2013، گریپ فروت را به عنوان “به طور قابل توجهی با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.” نویسندگان همچنین خاطرنشان می کنند که گریپ فروت حاوی نارینگین است.

آنها ادامه می دهند که به نظر می رسد نارینگین دارای خواص مشابهی با مهارکننده ای است که پزشکان برای بهبود تحمل گلوکز در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 استفاده می کنند. کدام غذاها برای افراد دیابتی مفید است؟ در اینجا پیدا کنید.

 

کاهش وزن

برخی افراد ادعا می کنند که گریپ فروت یک میوه معجزه آسا برای کاهش وزن است. در یک مطالعه، محققان هیچ مدرکی پیدا نکردند که نشان دهد گریپ فروت می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند.

با این حال، آنها به این نتیجه رسیدند که گریپ فروت ممکن است به بهبود فشار خون و سطح چربی (چربی) خون کمک کند. بین فشار خون بالا، سطح چربی و چاقی ارتباط وجود دارد.

مطالعات بیشتر می تواند ثابت کند که مواد مغذی موجود در گریپ فروت فواید طولانی مدت برای کنترل وزن و پیشگیری از چاقی دارند. چند صبحانه خوب برای کاهش وزن چیست؟ در اینجا پیدا کنید.

سکته
بر اساس مطالعه منبع مورد اعتماد انجمن قلب آمریکا (AHA)، خوردن فلاونوئیدهایی مانند پرتقال کوچک بیشتر ممکن است خطر سکته مغزی ایسکمیک را در بین زنان کاهش دهد. فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که در مرکباتی مانند پرتقال و گریپ فروت وجود دارند. خطر سکته مغزی ایسکمیک در میان افرادی که بیشترین میزان مرکبات را مصرف می کردند 19 درصد کمتر بود.

فشار خون و سلامت قلب
ترکیب فیبر، پتاسیم، لیکوپن، ویتامین C و کولین موجود در گریپ فروت می تواند به سلامت قلب کمک کند. منبع معتبر AHAT مردم را تشویق می کند که دریافت پتاسیم در رژیم غذایی خود را افزایش دهند و میزان نمکی که به غذاها اضافه می کنند را کاهش دهند. این می تواند به جلوگیری از فشار خون بالا و طیف وسیعی از عوارض ناشی از آن کمک کند.

 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.