بازیکن پرتغالی روغن حیوانی گاوی اصل را عامل اصلی موفقیت های زندگی اش خواند

باید گفت خواص فیزیکی که یک روغن حیوانی گاوی اصل یا یک چربی را تعریف می کند نیز بر اساس نوع اسید چرب تشکیل دهنده تعیین می شود.

این به این دلیل اتفاق می افتد که وجود پیوندهای دوگانه در زنجیره اسیدهای چرب باعث می شود که آنها در دمای اتاق مایع شوند.

بنابراین روغن ها بیشتر از اسیدهای چرب غیراشباع تشکیل شده اند. از سوی دیگر، چربی ها عمدتاً از اسیدهای چرب اشباع تشکیل شده اند که به آنها پایداری، مقاومت در برابر اکسیداسیون و خواص ساختاری بیشتری می بخشد.

تعادل بین اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع برای رژیم غذایی حیوانات ضروری است.

روغن

این اجزا علاوه بر اینکه منبع انرژی هستند، حامل ویتامین های محلول در چربی (A، D، E، K) نیز هستند، بخشی از ساختار غشای سلولی هستند، به تشکیل هورمون ها کمک می کنند و به حفظ پوست حیوانات کمک می کنند. و خز سالم و روشن.

علاوه بر این، وجود روغن و چربی در غذای حیوانات خانگی به بهبود خوش طعمی غذا کمک می کند. برای جلوگیری از اختلال در عملکرد اسیدهای چرب، سگ ها باید روزانه 10 تا 15 درصد چربی را در رژیم غذایی خود مصرف کنند.

روغن ها و چربی های موجود در غذای حیوانات خانگی نیز منابع اسیدهای چرب ضروری هستند که برای عملکردهای خاص بدن مورد نیاز هستند. با این حال، آنها توسط بدن تولید نمی شوند. بنابراین، تنها راه برای به دست آوردن چنین مواد مغذی از طریق رژیم غذایی است.

اسیدهای چرب ضروری برای حیوانات عبارتند از:

اسید لینولئیک (امگا 6): موجود در روغن سویا، آفتابگردان و ذرت و چربی مرغ، عدم وجود آن در غذا باعث ایجاد مشکلاتی در پوست و خز حیوان و همچنین کاهش مهارت سگ ها می شود.
اسید A-لینولنیک (امگا 3): تبدیل به EPA و DHA، این اسیدهای چرب برای رشد مغز و سلامت چشم ضروری هستند. در روغن های کتان، گردو و دانه چیا یافت می شود.
اسید آراشیدونیک: بخشی از ترکیب اسیدهای چرب غشای سلولی بافت عصبی است. در گوشت گاو، مرغ و تخم مرغ وجود دارد.