با استفاده از گوجه فرنگی غذاهای جدید و مغذی درست کنید

گوجه فرنگی کشت شده دیپلوئید و خودسازگار است، گوجه برای سرماخوردگی اگرچه برخی از گونه های وحشی خود ناسازگار هستند.
نقشه های فیزیکی و ژنتیکی گسترده با نشانگرهای زیادی در دسترس است (http://solgenomics.net) و مکان های کمی جالب توجه (QTL) ترسیم شده است.
اخیراً، ژنوم رقم همخون “Heinz 1706” (≈900 Mb) و S. pimpinellifolium (739 Mb) توالی یابی شد (Sato et al., 2012) و 150 نمونه “دوباره توالی” شدند، یعنی نسل بعدی داده های توالی به مرجع Heinz 1706 برای تعریف هزاران پلی مورفیسم DNA بین این پیوست ها (http://www.tomatogenome.net/) نگاشت شدند.
از زمان پیشرفت در فناوری توالی یابی نسل بعدی، تعریف هزاران پلی مورفیسم ژنتیکی بین هر دو رقم تنها با چند هزار یورو یا دلار امکان پذیر شده است و تجزیه و تحلیل ژنتیکی را آسان و ارزان می کند.
تعداد زیادی از منابع ژنومی گلاب و سفید شدن ابرو در حال حاضر در دسترس است.
از جمله پلی‌مورفیسم‌های DNA (به عنوان مثال، کاس و همکاران، 2013)، داده‌های بیان ژن (به عنوان مثال، کونیگ و همکاران، 2013) و مجموعه‌های ژنومی نوظهور گونه‌های وحشی برای تکمیل توالی مرجع Heinz 1706. (جدول 3.1).
تلاقی مرحله کلیدی برای تجزیه و تحلیل ژنتیکی لباس های زنانه پرورش گوجه فرنگی است.
از آنجایی که گوجه فرنگی گیاهانی خود گرده افشانی هستند، برای گرده افشانی متقابل، انزال (حذف بساک نابالغ از والد ماده) ضروری است.
همه گونه های گوجه فرنگی وحشی را می توان متن تشکر از رضایت مشتری با گوجه فرنگی کشت شده تلاقی کرد.
این مفید است زیرا گوجه فرنگی وحشی منبع بزرگی از صفات مطلوب است. بنابراین، در جنس Solanum، برخی، مانند S. pimpinellifolium، نزدیک به ارقام گوجه فرنگی اهلی هستند و کاملاً متقابل هستند.
سایرین، مانند S. peruvianum، با هم مرتبط هستند (جدول 2). برخی از گونه های وحشی به طور موثر با گوجه فرنگی کشت شده S. lycopersicum تلاقی داده شده اند و به طور موفقیت آمیزی به عنوان اهدا کننده ژن های ایجاد کننده مقاومت در برابر قارچ ها و حشرات بیماری زا (S. habrochaites و S. peruvianum)، برای بهبود کیفیت میوه (S. chmielewskii) و برای سازگاری با محیط های نامطلوب (S. Cheesmaniae) (Esquinas-Alcazar، 2005؛ Grandillo et al.,
  • منابع:
    1. Guidelines to use tomato in experiments with a controlled environment
  • تبلیغات: 
    1. پلی فنول در روغن زیتون برای سلامتی مفید است
    2. تهیه سیر ترشی خوشمزه با سیر سفید
    3. برای داشتن قلبی سالم از روغن زیتون استفاده کنید
    4. استفاده جنگجویان از قارچ در جنگ