با ماساژ رب انار لبنانی به کف سرتان از ریزش مو جلوگیری نمایید

رب انار لبنانی مایع غلیظی است که از آب انار غلیظ تهیه می شود. رب انار لبنانی با اسیدیته بالا و رنگ قرمز تیره آن علاوه بر فواید بسیاری برای سلامتی مشخص می شود.

رب انار لبنانی چیست؟ رب انار لبنانی به شکل غلیظ و بدون طعم شیرین است که با جوشاندن آب انار و رها کردن آن تا زمانی که رنگ آن غلیظ و تیره شود، تهیه می شود. رب انار لبنانی را به بسیاری از غذاها مانند سالاد یا هنگام پختن غذا اضافه می کنند.

با توجه به ارزش غذایی رب انار لبنانی فواید زیادی برای سلامتی دارد که به شرح زیر است:

رب انار

از آنجایی که رب انار لبنانی حاوی مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان های پلی فنولیک است، به بهبود سلامت کلی پوست کمک می کند. رب انار لبنانی خطر عفونت های پوستی را کاهش می دهد و از استرس اکسیداتیو که باعث پیری زودرس و چین و چروک می شود جلوگیری می کند. علاوه بر این، رب انار لبنانی حاوی نیاسین است که در افزایش خاصیت ارتجاعی پوست مهم است.

وجود بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی در رب انار لبنانی و عناصر طبیعی به افزایش سلامت مو کمک زیادی می کند. استفاده از رب انار لبنانی با تقویت فولیکول ها و درخشندگی و درخشندگی موها می تواند سلامت مو را بهبود بخشد.

رب انار لبنانی به دلیل داشتن ویتامین های گروه B به بهبود هضم کمک می کند. این ویتامین ها برای افزایش راندمان کار ماهیچه ها و سیستم عصبی مهم هستند که تاثیر مثبتی بر حرکت غذا در روده دارد و به طور کلی هضم غذا را بهبود می بخشد و در نتیجه مشکلات روده ای مانند یبوست و نفخ را کاهش می دهد.

مشخص شد که رب انار لبنانی توانایی کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان مانند سرطان سینه و پروستات را دارد که این به دلیل وجود آنتی اکسیدان های فعال در رب انار لبنانی است که بر رادیکال های آزاد در بدن تأثیر می گذارد.