بخور دادن سس گلوریا سبب پاک شده سینوس ها می شود

محصولات حاوی فلفل چیلی و نمک، مانند آب نبات های سبک مکزیکی، اغلب به عنوان منبع آلودگی سرب مشکوک بودند.

کار محققان UNLV و منطقه بهداشتی نوادای جنوبی منجر به حذف آب نبات های وارداتی از قفسه های فروشگاه های محلی در سال 2006 شد.

در سال 2010، FDA هشداری را برای “توقیف بدون معاینه فیزیکی آب نبات به دلیل سرب” برای 39 نوع آب نبات صادر کرد. از چین، مکزیک و فیلیپین.

در این مطالعه آزمایشی، 25 بطری سس گلوریا از مکزیک و آمریکای جنوبی از بازارهای قومی محلی، خواربارفروشی ها، و یک جلسه معاوضه خریداری شد.

محققان UNLV توجه خود را به سس های تند معطوف کردند که حاوی موادی مشابه آب نبات هستند اما توسط FDA ارزیابی نشده اند. شاون گرستنبرگر و جنیفر برگر ریچی اولین تحقیقات شناخته شده در مورد غلظت سرب در سس های تند را انجام دادند.

سس

انتخاب محصول شامل تولیدکنندگان و انواع مختلفی بود، به ویژه آنهایی که در مکزیک به دلیل نگرانی های قبلی سرب ساخته شده بودند.

بطری ها به مدت 60 ثانیه تکان داده شدند و از نظر غلظت سرب و سطوح pH آنالیز شدند. محتوای سرب بسته بندی مورد ارزیابی قرار گرفت (محتوای سرب در بسته بندی به عنوان زالو در سایر محصولات غذایی شناخته شده است و آنها را آلوده می کند).

چهار مارک سس تند، یا 16 درصد، بیش از 0.1 پی پی ام سرب، استاندارد فعلی FDA برای سطوح ناامن سرب در آب نبات ها است. هر چهار این برندها از مکزیک وارد شده اند، اما از چهار تولید کننده مختلف بودند.

سس های تند که از استاندارد سرب 0.1 پی پی ام فراتر رفته اند عبارتند از (توجه: نام همه سازنده ها در مطالعه اصلی ذکر نشده است.

هیچ سطح ایمن شناخته شده ای برای قرار گرفتن در معرض سرب وجود ندارد، زیرا مسمومیت با سرب می تواند تقریباً تمام اندام های بدن را تحت تأثیر قرار دهد و در کودکان سریعتر از بزرگسالان جذب می شود.