دوخت لباس زینتی برای حیوانات خانگی با پارچه مخمل و پارچه ملحفه ای

پارچه بعدی کتان است که یکی از قدیمی ترین مواد شناخته شده برای بشر است. این پارچه مخمل قوی و سبک که از الیاف طبیعی ساخته شده است، از گیاه کتان می آید که از پنبه قوی تر است. رشته های کتان به نخ ریسیده می شوند و سپس با الیاف دیگر مخلوط می شوند.

کتان جاذب، خنک، صاف و بادوام است. پارچه ملحفه ای قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، اما نیاز به اتوی منظم دارد، زیرا به راحتی چروک می شود.

اگرچه می توان از آن در لباس ها، از جمله کت و شلوار، کت، لباس، بلوز و شلوار استفاده کرد، اما بیشتر در پارچه های پارچه ای، رومیزی، ملحفه ها، دستمال ها و حوله ها استفاده می شود.

برخلاف بسیاری از پارچه های موجود در این لیست، ساتن از الیاف ساخته نمی شود. در واقع یکی از سه بافته اصلی نساجی است و زمانی ساخته می شود که هر رشته به خوبی بافته شده باشد.

ساتن در ابتدا از ابریشم ساخته می شد و اکنون از پلی استر، پشم و پنبه ساخته می شود. پارچه لباس کردی سنندج مجلل از یک طرف براق، ظریف و لیز و از طرف دیگر مات است.

ساتن به دلیل سطح براق، صاف و سبک وزن آن، اغلب در لباس های شب و عروسی، لباس زیر زنانه، کرست، بلوز، دامن، کت، لباس بیرونی و کفش استفاده می شود. همچنین می توان از آن به عنوان پشتیبان قیمت پارچه برزنت دیجی کالا دیگر استفاده کرد.

برخلاف سایر پارچه های ذکر شده در اینجا، پارچه های مصنوعی در واقع چندین نوع پارچه را پوشش می دهند: نایلون، پلی استر و اسپندکس. مواد مصنوعی برخلاف پارچه های ظریف جمع نمی شوند و معمولاً در برابر لکه های مبتنی بر آب مقاوم هستند.

  • منابع:
    1. THE 12 DIFFERENT TYPES OF FABRIC
  • تبلیغات: 
    1. رقابت فزاینده ای برای استفاده از ماهی در غذای انسان
    2. پلاستیک زندگی روزمره را متحول کرده است
    3. بسیاری از کاربرد های پلاستیک که پیش بینی شده است
    4. کارتن بهترین وسیله برای نظم دهی و بسته بندی محصولات