مردی که با شیلنگ کولر سمند همسرش را تنبیه کرد به زندان افتاد

راهنمای شیلنگ های رادیاتور خودرو، شیلنگ های بخاری و شیلنگ کولر سمند اگر تا به حال کاپوت ماشین خود را ترک کرده اید، احتمالا متوجه پیچ و خم شلنگ هایی شده اید که دور موتور می پیچند. در حالی که خیلی شبیه نیستند، اما مانند متروی زیرزمینی موتور هستند.

این تنها وسیله حمل و نقل در سراسر موتور است که برای انتقال مایع برای خنک نگه داشتن موتور و برخی برای گرم کردن هوا و گرم نگه داشتن مسافران در زمستان استفاده می شود.

با گذشت زمان، شیلنگ‌های رادیاتور خودرو و سایر شیلنگ‌های حیاتی که بیشتر از لاستیک ساخته شده‌اند، در اثر هوای خشک، گرما و استفاده از آن شروع به شکستن می‌کنند.

شیلنگ

متأسفانه، سازندگان خودرو زمان مشخصی را برای زمان تعویض این اجزای حیاتی مشخص نکرده اند. به همین دلیل بسیار مهم است که این شیلنگ ها را مرتباً بررسی کنید و در صورت کوچکترین نشانه ای از سایش، قبل از اینکه خیلی دیر شود، تعویض کنید.

کاری که شیلنگ کولر سمند انجام می دهند شیلنگ های خودرو آسیب پذیرترین جزء ساختاری سیستم خنک کننده هستند که از کامپوزیت های لاستیکی انعطاف پذیر ساخته شده است که لرزش های موتور را کنترل می کند. شیلنگ ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر فشار شدید، دماهای شدید، روغن ها، خاک و لجن خنک کننده مقاومت کنند.

شیلنگ کولر سمند از داخل به بیرون تخریب می شوند که تشخیص پوسیدگی آنها را دشوار می کند. شیلنگ هایی که به تخریب ادامه می دهند، ترک ها و سوراخ های کوچکی ایجاد می کنند که می تواند منجر به پارگی ناشی از فشار، انقباض و قرار گرفتن در معرض گرما شود. شیلنگ رادیاتور چه زمانی باید تعویض شود، چه کار می کند

شیلنگ بخاری در مقابل شیلنگ رادیاتور اکثر سیستم های خنک کننده خودرو از چهار شیلنگ اصلی تشکیل شده اند.