مردی که با چسب 123 به وزن طلاهای مغازه اش می افزود دستگیر شد

آیا می‌دانستید که استفاده اولیه از چسب 123 به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد؟ در سال 1942، دانشمندان در Eastman Kodak در تلاش بودند تا پلاستیک شفاف را برای مناظر تفنگ دقیق برای ارتش تولید کنند که سیانواکریلات ها را توسعه دادند.

محققان در ابتدا سیانواکریلات ها را دور انداختند زیرا برای همیشه به همه چیز می چسبیدند، اما مخترع دکتر هری کوور پس از درک ارزش قدرت چسبندگی سیانواکریلات ها، حق ثبت اختراع چسب 123 را به دست آورد.

او در سال 1958 شروع به فروش چسب فوق العاده با Loctite کرد. در طول جنگ ویتنام، یکی از کاربردهای چسب فوق العاده چسباندن زخم های خونریزی بود که جان بسیاری را نجات داد.

چسب

می توانید از چسب 123 برای چسباندن بیشتر مواد معمول استفاده کنید. اما باید چسب متفاوتی را برای پنبه، پشم و اقلامی که قصد دارید در اجاق، ماشین ظرفشویی یا مایکروویو قرار دهید انتخاب کنید.

محل کار و سطوح خود را آماده کنید. هنگام استفاده از چسب فوق العاده، در یک منطقه با تهویه مناسب و محافظت شده کار کنید. سطوحی که قرار است چسبانده شوند باید کاملاً متناسب باشند، خشک و عاری از آلودگی باشند. برای بهترین نتیجه، سطوح صاف را کمی زبر کنید. قسمت هایی را که می خواهید به آن بپیوندید از قبل جاسازی کنید.

محصول خود را اعمال کنید. بطری را باز کنید و چسب را به مقدار کم روی یک سطح همانطور که در اطلاعات محصول ذکر شده است بمالید. سطوحی را که قرار است به هم بچسبند، فورا فشار دهید و آن‌ها را در جای خود نگه دارید تا چسبندگی آنها محکم شود. هنگام استفاده از چسب فوق العاده، قطعات را تغییر مکان ندهید. چسب اضافی را با دستمال کاغذی تمیز کنید و درپوش آن را قرار دهید تا بطری را ببندد.

پاک کردن. پس از تمیز کردن چسب، هر دستمالی که برای پاک کردن چسب استفاده می شود را با آب خیس کنید و آن را دور بریزید. برای تمیز کردن مقادیر بیشتری از چسب خشک نشده، آب بمالید، اجازه دهید تا خشک شود و سپس آب و چسب را با دقت خراش دهید.