مزایای سس قرمز بزرگ ترمیم بافت آسیب دیده است

تولید سس قرمز بزرگ تند تجاری به زمان زیادی نیاز دارد. این شرکت ها نوع مناسب فلفل چیلی را برای سس خود انتخاب می کنند و بلافاصله پس از برداشت آن ها را با نمک مخلوط کرده و له می کنند.

این پوره به مدت سه سال در ظروف چوبی مهر و موم شده باقی می ماند تا تخمیر شود پس از تخمیر، دسته با سرکه مخلوط شده و به مدت دو هفته به طور مداوم مخلوط می شود.

این فرآیند طعم تخمیر شده فلفل چیلی را به سرکه تزریق می کند. علاوه بر این، دانه ها و پالپ برای تصفیه از دوغاب خارج می شوند و برای فروش در بطری ها پر می شوند.

برخی از انواع محبوب سس های تند عبارتند از: سس فلفل تاباسکو، سس تند سریراچا، سس تند بوت جولوکیا، سس شزوان، بسیار تند، به سبک بوفالو، سس تند سبز، سس تند چولولا، هابانرو، سس تند پری پری، هاریسا، لوبیا سیاه. سس داغ، و غیره.

سس

در حالی که سس های تندتر با اعداد حرارتی Scoville بالاتر وجود دارد، آنها به طور گسترده ای مانند موارد ذکر شده در بالا در دسترس نیستند.

انواع مختلفی بر اساس مبدأ آنها وجود دارد مانند شاتا از مصر، آوازه از اتیوپی، شیتو از غنا، موممارا از سوریه، گوچوجانگ از کره، سامبال از اندونزی، سالسا پیکانته از مکزیک، سس فلفل اسکاچ بونت از جامائیکا، فلفل خردل سس از ترینیداد، پبره از شیلی و غیره.

هر چیزی با مواد نگهدارنده و افزودنی زیاد برای شما خوب نیست. اگرچه شواهد کافی در مورد عوارض جانبی مثبت سس تند وجود دارد، اما آنها چندان قطعی نیستند.

کپسایسین ماده اصلی مسئول تمام فواید سلامتی سس تند است. همچنین، برخی از افزودنی های خاص مانند سیریراچا، زردچوبه، زیره، روغن زیتون، گشنیز، پیاز و غیره فواید سلامتی دارند.

واکنش هر یک از ما به یک چاشنی تند متفاوت است. برای همین به بدن و کام خود گوش دهید.