گریپ فروت عمده

گریپ فروت، (Citrus ×paradisi)، که به آن پوملو نیز می گویند، درخت مرکبات از خانواده Rutaceae و میوه خوراکی آن است. گریپ فروت احتمالاً در باربادوس به عنوان ترکیبی از shaddock (Citrus grandis) سرچشمه گرفته است. قبل از اینکه فرهنگ آن در سرزمین اصلی آمریکا گسترش یابد، به عنوان میوه ای برای مصرف خانگی در جزایر هند غربی شناخته شد.

گریپ فروت  به عنوان میوه صبحانه در نقاط مختلف جهان محبوب شده است و تولید آن به اکثر کشورهای تولید کننده مرکبات، به ویژه ایالات متحده، اسرائیل، قبرس، آفریقای جنوبی و برزیل گسترش یافته است. به عنوان منبع ویتامین C، گریپ فروت در میان میوه های معمولی تنها با پرتقال و لیمو بیشتر است.

تجارت و صادرات مرکبات

خصوصیات درخت گریپ فروپت

درخت گریپ فروت به اندازه درخت پرتقال بزرگ و نیرومند می شود. یک درخت بالغ ممکن است از 4.5 تا 6 متر (15 تا 20 فوت) ارتفاع داشته باشد. شاخ و برگ بسیار متراکم، با برگ های سبز تیره و براق و تقریباً بدون کرک (بدون کرک های گیاهی) است. گلها درشت و سفید هستند که به صورت منفرد یا خوشه ای در بغل برگها قرار دارند. اکثر واریته ها در زمان رسیدن زرد می شوند. قطر میوه از 100 تا 150 میلی متر (4 تا 6 اینچ) است که اندازه آن بسته به نوع و شرایط رشد بستگی دارد. پالپ آن معمولاً مایل به زرد روشن، لطیف و بسیار پر از آبمیوه است، با طعم ملایم اسیدی متمایز. چندین گونه دارای پالپ صورتی یا قرمز هستند.

 

نکات مهم درباره ی گریپ فروت

درختان گریپ فروت بهترین میوه را در خاک های شنی و نسبتا حاصلخیز تولید می کنند و تجارت و صادرات مرکبات با تجارت گریپ فروت تفاوت دارد. کوددهی تکمیلی عملاً در تمام مناطق تولید ضروری است. درختان زود به بار می نشینند و ممکن است انتظار می رود تا سال چهارم تا ششم پس از کاشت در باغ، محصولات سودآور تجاری تولید کنند.