زنی با استفاده از کود معدنی زرکوه توانست بی گناهی خود را ثابت کند

کود معدنی زرکوه کلید جوانسازی خاک با تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان برای رشد سالم است. در طبیعت 17 ماده مغذی حیاتی گیاه وجود دارد: عناصر درشت مغذی نیتروژن، فسفر، پتاسیم، کلسیم، گوگرد، منیزیم، اکسیژن، هیدروژن، کربن و عناصر ریز مغذی آهن، بور، کلر، منگنز، روی، مس، مولیبدن.

هنگامی که محصولات برداشت می شوند، مواد مغذی به دنبال محصول هستند. بنابراین مواد مغذی مهم از خاک حذف می شوند. اغلب خاک قادر به پر کردن تمام مواد مغذی به خودی خود نیست، یعنی جایی که کودها مواد مغذی کمبود را تامین می کنند.

برای همگام شدن با افزایش جمعیت جهان، بازده محصول بالاتر ضروری است. تنها در ایالات متحده، متوسط عملکرد ذرت از سال 1968 بیش از دو برابر شده است، از طریق کشاورزی مؤثرتر.

کود

از کودهای آلی و معدنی می توان برای پر کردن خاک استفاده کرد. محتوای غذایی کودهای آلی در مقایسه با کودهای معدنی که غلیظ و دارای محتوای مواد مغذی کاملاً کنترل شده هستند، کم است. کودها حاصلخیزی خاک را حفظ می کنند.

کود معدنی زرکوه از عناصر طبیعی ساخته شده اند تمام مواد مغذی موجود در کودهای مختلف در طبیعت یافت می شود. رایج ترین منابع مواد مغذی در کودهای معدنی نیتروژن، پتاسیم و فسفات است. نیتروژن از هوا سرچشمه می گیرد.

متداول ترین فرآیند در تولید کود معدنی زرکوه، ایجاد آمونیاک از مخلوط نیتروژن هوا و هیدروژن از گاز طبیعی است. هوا از 78 درصد نیتروژن تشکیل شده است، اما گیاهان نمی توانند نیتروژن مورد نیاز را مستقیماً از هوا دریافت کنند آنها باید آن را از طریق ریشه های خود از خاک جذب کنند.

پتاسیم از بسترهای قدیمی دریاها و دریاچه هایی که میلیون ها سال پیش تشکیل شده اند، تامین می شود. کودهای پتاسیمی مبتنی بر کلرید پتاسیم طبیعی هستند. این تا حدودی شبیه نمک خوراکی کلرید سدیم است.

خاکستر حاصل از سوزاندن چوب یا کاه سرشار از پتاسیم است و نام “پتاس” از اینجا سرچشمه می گیرد. از آنجایی که منابع پتاسیم اغلب در زیر سطح خاک (عمق ۱ تا ۲ کیلومتری) قرار دارند، ریشه های گیاه به طور طبیعی نمی توانند به آنها دسترسی پیدا کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.