سرکه کیوی کودکی را از مرگ مغزی نجات داد

سرکه کیوی دارای ارزش غذایی و دارویی قابل توجهی با فواید بسیاری برای سلامتی است از جمله فعالیت ملین، خواص ضد دیابت، خواص ضد التهابی، خواص محافظتی قلب و عروق، و فعالیت ضد میکروبی علیه انسان. عوامل بیماری زا این اثرات در درجه اول به دلیل اجزای زیست فعال موجود در سرکه کیوی است.

شناخته شده ترین ترکیب فعال زیستی در سرکه کیوی ویتامین C (VC) است (10) که در برخی از انواع آن می تواند به 420 میلی گرم در 100 گرم کیوی برسد که بسیار بیشتر از سایر میوه ها است.

در واقع، سرکه کیوی توسط مصرف کنندگان چینی به عنوان “پادشاه VC” در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، سرکه کیوی همچنین غنی از پلی فنول ها است. که همچنین به عنوان مولکول های بالقوه ارتقا دهنده سلامت گزارش شده اند و طیف گسترده ای از اثرات مرتبط با فعالیت آنتی اکسیدانی خود را نشان می دهند.

سرکه

علاوه بر این، سرکه کیوی همچنین منبع خوبی از عناصر معدنی برای انسان است، مانند Fe، Zn، Cu، Se و Cr. علاوه بر این ترکیبات زیست فعال، استفاده از تنظیم کننده رشد گیاهی فورکلرفنورون در کشت درختان کیوی در چند سال گذشته توجه مصرف کنندگان در چین را به خود جلب کرده است.

استفاده طولانی مدت، بیش از حد و در مقیاس وسیع از فورکلرفنورون به عنوان یک عامل محرک رشد گیاه در چین (تقریباً از سال 1995 تا 2004) عواقب جدی داشته و اعتماد مصرف کنندگان را نسبت به سرکه کیوی چینی از بین برده و در نتیجه قیمت سرکه کیوی چینی را کاهش داده است.

هدف از این مطالعه مقایسه خواص تغذیه‌ای سرکه کیوی و فرآورده‌های کیوی شامل VC، پلی فنل‌ها و عناصر معدنی و همچنین ظرفیت آنتی‌اکسیدانی بود. علاوه بر این، فورکلورفنورون موجود در کیوی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

یک مدل هضم آزمایشگاهی GI شبیه‌سازی شده برای تجزیه و تحلیل ویژگی‌های گوارشی و جذبی اجزای تغذیه‌ای سرکه کیوی و فرآورده‌های سرکه کیوی مورد استفاده قرار گرفت.

نتایج این مطالعه درک خواص تغذیه ای سرکه کیوی و فرآورده های آن را افزایش می دهد و اطلاعات جدید و توصیه های علمی به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان سرکه کیوی ارائه می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.